Gazdaság

Ezer euróra emelkedhet a születési támogatás a jövő évtől

Szlovákiában 2027 januárjától jelentősen emelkedik a gondozási hozzájárulás összege, amely a rászorultság mértékétől és a szükséges gondozás óraszámától függ, elérhetve akár 1038,50 eurót. Emellett a minimális gyerektartásdíj is jelentősen nő, 2027 január 1-jétől a jelenlegi mintegy 40 euróról 136,80 euróra emelkedik, ami a gyermek létminimumának szintjének felel meg. A születési támogatás összege is emelkedhet, akár ezer euróra is, ezzel a családok számára nyújtott pénzügyi támogatás növekszik.

kép: Újszó.com (Felvidék)

2 forrás 4/6 cikk 2026-07-10 10:15 — 2026-09-18 15:11

Szlovákiában 2027 januárjától jelentősen emelkedik a gondozási hozzájárulás összege, amely a rászorultság mértékétől és a szükséges gondozás óraszámától függ, elérhetve akár 1038,50 eurót. Emellett a minimális gyerektartásdíj is jelentősen nő, 2027 január 1-jétől a jelenlegi mintegy 40 euróról 136,80 euróra emelkedik, ami a gyermek létminimumának szintjének felel meg. A születési támogatás összege is emelkedhet, akár ezer euróra is, ezzel a családok számára nyújtott pénzügyi támogatás növekszik.

2 forrás · 4 cikk · 4 nap
  1. legfrissebb09.1815:11
    MS Ma7.sk (Felvidék)Gazdaság
    Ezer euróra emelkedhet a születési támogatás a jövő évtől

    Akár ezer euróra is nőhet az első négy gyermek után járó egyszeri állami születési támogatás összege Szlovákiában egy friss törvénymódosító javaslat értelmében. A parlament csütörtökön már második olvasatba utalta a kormánypárti képviselők által benyújtott tervezetet, amely a dráguló babatermékekre és a növekvő megélhetési költségekre reagálva 2027 elejétől nyújtana érdemi pénzügyi segítséget a családoknak.

  2. 09.1611:54
    ÚC Újszó.com (Felvidék)Gazdaság
    136,80 euróra emelkedik a minimális tartásdíj

    136,80 euróra emelkedik a minimális tartásdíj Tornyai Bianka 2026. 09. 16., sze - 11:54 2027 januárjától több mint háromszorosára emelkedik a gyermek után fizetendő minimális tartásdíj Szlovákiában. A parlament által elfogadott módosítás szerint a jelenlegi mintegy 40 euró helyett legalább 136,80 eurót kell fizetni, ami a gyermek létminimumának felel meg.  A parlament elfogadta a Hlas törvénymódosítását, amely jelentősen megemeli a gyermek után fizetendő minimális tartásdíjat. Segítség az egyszülős családoknak Erik Tomáš (Hlas) munka-, szociális és családügyi miniszter szerint ez fontos, rendszerszintű változás az egyszülős családok javára. A módosítás 2027. január 1-től lép hatályba és a minimális tartásdíj a jelenlegi mintegy 40 euróról 136,80 euróra emelkedik, vagyis a gyermek létminimumának szintjére. Erik Tomáš hangsúlyozta, hogy a tartásdíjat nem fizető szülők esetében továbbra is igénybe vehető a helyettesítő tartásdíj. Ha a tartásdíj fizetésére kötelezett szülő egyáltalán nem, vagy csak részben fizet, az állam a bíróság által megítélt összeget helyettesítő tartásdíjként folyósíthatja. A miniszter szerint ugyanakkor a jogosultak jelentős része nem él ezzel a lehetőséggel: a Munka- és Családkutató Intézet (IVPR) 2024-es felmérése alapján az egyszülős családok több mint 60%-a nem igényel helyettesítő tartásdíjat. A miniszter ezért arra biztatta az érintett szülőket, hogy éljenek a lehetőséggel. Ehhez elegendő végrehajtónál eljárást kezdeményezni, majd a szülő a

  3. 09.1609:01
    MS Ma7.sk (Felvidék)Gazdaság
    Több mint a háromszorosára emelkedik a minimális gyerektartás összege

    A szlovák parlament kedden véglegesen rábólintott a családjogi törvény azon módosítására, amelynek értelmében a minimális gyerektartás összege az eltartott gyermekre számított létminimum jelenlegi 30 százalékáról annak 100 százalékára emelkedik. A kormánypárti Hlas-SD képviselői által benyújtott javaslat célja, hogy a tartásdíj ne csupán egyfajta szimbolikus összeg legyen, hanem a jövőben érdemben is hozzájáruljon a kiskorúak valós szükségleteinek fedezéséhez.

  4. 09.1415:59
    ÚC Újszó.com (Felvidék)Gazdaság
    Akár 1038,50 euró is lehet a gondozási hozzájárulás januártól

    Akár 1038,50 euró is lehet a gondozási hozzájárulás januártól Tornyai Bianka 2026. 09. 14., h - 15:59 A tervezettnél is magasabb lehet januártól az új gondozási hozzájárulás összege. A jövőben kiterjesztik az idősek otthonába történő elhelyezés lehetőségét, az ambuláns szociális szolgáltatások esetében pedig átmeneti időszakot vezetnek be. A változásokat a rászorulókat képviselő szervezetekkel folytatott egyeztetések után dolgozta ki a szaktárca. Erik Tomáš (Hlas) munka, szociális és családügyi miniszter szerint 2027. január 1-től a tervezettnél is magasabb lesz januártól az új gondozási hozzájárulás összege. Az összeg a rászorultság mértékétől és a szükséges gondozás óraszámától függ. A legmagasabb, negyedik és ötödik fokozat esetében a támogatás nem formális része 768,50 euró lesz, ami Erik Tomáš szerint a nettó minimálbér szintjének felel meg.  Változik az idősek otthonába való bekerülés feltétele is: 2027-től már a rászorultság második fokozatába sorolt személyeket is elhelyezhetik ilyen intézményben. Eddig ehhez legalább a harmadik fokozat volt szükséges. A minisztérium egyúttal folytatja a szakértői tevékenység reformjának kiigazítását . Az első év tapasztalatai alapján a minisztérium és a fogyatékossággal élők jogainak biztosa hiányosságokat talált , ezért módszertani és rendeleti változtatásokat terveznek.  „Annak ellenére, hogy az adatok kedvező képet mutatnak, azonosítottunk olyan hiányosságokat, amelyeket közösen kell kijavítanunk” – mondta a miniszter. A cél

  5. elsőként számolt beidőablakon kívül07.1010:15
    ÚC Újszó.com (Felvidék)Gazdaság
    Több juttatás és támogatás összege is emelkedett – nézze meg, melyik érinti!

    Több juttatás és támogatás összege is emelkedett – nézze meg, melyik érinti! Balaskó Réka 2026. 07. 10., p - 10:15 Július 1-jétől emelkedett a létminimum összege Szlovákiában, ami automatikusan számos állami támogatás és szociális ellátás növekedését is maga után vonta. A változás több százezer embert érint, köztük nyugdíjasokat, fogyatékkal élőket, gondozókat és gyermekes családokat.