Gazdaság

Ezer euróra emelkedhet a születési támogatás a jövő évtől

Szlovákiában 2027 januárjától jelentősen emelkedik a gondozási hozzájárulás összege, amely a rászorultság mértékétől és a szükséges gondozás óraszámától függ, elérhetve akár 1038,50 eurót. Emellett a minimális gyerektartásdíj is jelentősen nő, 2027 január 1-jétől a jelenlegi mintegy 40 euróról 136,80 euróra emelkedik, ami a gyermek létminimumának szintjének felel meg. A születési támogatás összege is emelkedhet, akár ezer euróra is, ezzel a családok számára nyújtott pénzügyi támogatás növekszik.

0/2 forrás 0/6 cikk 2026-07-10 10:15 — 2026-09-18 15:11

Szlovákiában 2027 januárjától jelentősen emelkedik a gondozási hozzájárulás összege, amely a rászorultság mértékétől és a szükséges gondozás óraszámától függ, elérhetve akár 1038,50 eurót. Emellett a minimális gyerektartásdíj is jelentősen nő, 2027 január 1-jétől a jelenlegi mintegy 40 euróról 136,80 euróra emelkedik, ami a gyermek létminimumának szintjének felel meg. A születési támogatás összege is emelkedhet, akár ezer euróra is, ezzel a családok számára nyújtott pénzügyi támogatás növekszik.

  1. elsőként számolt beidőablakon kívül07.1010:15
    ÚC Újszó.com (Felvidék)Gazdaság
    Több juttatás és támogatás összege is emelkedett – nézze meg, melyik érinti!

    Több juttatás és támogatás összege is emelkedett – nézze meg, melyik érinti! Balaskó Réka 2026. 07. 10., p - 10:15 Július 1-jétől emelkedett a létminimum összege Szlovákiában, ami automatikusan számos állami támogatás és szociális ellátás növekedését is maga után vonta. A változás több százezer embert érint, köztük nyugdíjasokat, fogyatékkal élőket, gondozókat és gyermekes családokat.