Szlovákiában egy átlagbért kereső munkavállaló idén 232 napot dolgozik a teljes adó- és járulékterhek megfizetésére, melynek során a munkáltatók által kifizetett bérköltség több mint hatvanöt százaléka az államkasszába kerül. A számítások szerint augusztus 23-án érkezett el az adóteher-mentesítés napja.
- legfrissebb08.2307:09
Brutális adóterhelés: Augusztus 23-ig dolgozunk a szlovák államnak
A szlovákiai munkavállalók idén 232 napot dolgoznak a teljes adó- és járulékterhek megfizetésére. A munkáltatók által kifizetett teljes bérköltség több mint 63 százaléka az államkasszába kerül. Augusztus 23-án jött el az adóteher-mentesítés napja Szlovákiában A European Investment Centre és a M. R. Štefánik Konzervatív Intézet számításai szerint egy átlagbért kereső szlovákiai munkavállaló teljes [...] Read More... The post Brutális adóterhelés: Augusztus 23-ig dolgozunk a szlovák államnak appeared first on Körkép.sk .
- elsőként számolt be08.2111:14
Az állam viszi el a teljes fizetés csaknem kétharmadát, 2300 euróból 1400 eurót tesz zsebre
Az állam viszi el a teljes fizetés csaknem kétharmadát, 2300 euróból 1400 eurót tesz zsebre Lajos P. János 2026. 08. 21., p - 11:14 Folyamatosan nő a lakosság adóterhelése, csak a fizetésünk 36 százalékáról rendelkezünk szabadon, a többit elviszi az állam. Idén augusztus 23-ig csak az államra dolgoztunk. Évente emelkedik a lakosság adóterhelése, idén már fizetésünk 63,59 százalékát elviszi az állam, számolta ki az M. R. Štefánik Konzervatív Intézet (KI). Az intézet egy átlagkeresetű – havi bruttó 1620 euró – keresetű alkalmazott 2025-ben fizetett terheit vették figyelembe. Az ilyen alkalmazott szuperbruttó bére 2324 euró, vagyis ennyibe kerül a munkaadójának. Ebből az összegből azonban csak 864 euró felett rendelkezik szabadon, vagyis a teljes fizetésének csak 36,41 valóban az övé. A többit elviszi az állam. Mi ez a sok elvonás? A KI szerint az átlagkeresetű munkavállaló teljes munkaerőköltségére, vagyis a már említett 2324 euróból több mint 50 kötelező elvonást, közigazgatásilag kikényszerített adót, járulékot és egyéb díjat kell befizetni, amelyek a jövedelmet, a vagyont, a fogyasztást és a vállalkozást terhelik. A szuperbruttóból a KI levonta a munkáltató kötelező étkezési és rekreációs hozzájárulásait, a munkáltató és a munkavállaló szociális és egészségbiztosítási járulékait, valamint a személyi jövedelemadót. Ez elvitte az alkalmazott teljes bérköltségének 46,1 százalékát, a maradék a nettó bér, amit megkap a számlájára. Az 1620 eurós bruttó fizetésből 1252

