A szerbiai kormány javaslata alapján 2027-től 600 euró lesz a minimálbér. A szlovákiai minimálbér 2027 januárjától 972 euróra emelkedik, és várhatóan egy évvel később átlépi az ezer eurós határt is; a jövő héten indulnak az érintettek egyeztetései a 2027-es minimálbérről. Magyarországon a minimálbér jelenleg bruttó 322 800 forint, a garantált bérminimum pedig 373 200 forint.
- legfrissebb08.3116:15
Újra kell tárgyalni a minimálbért, kukában landol az Orbán-kormány teljes béralkuja
Újra asztalhoz kell ülniük az érintetteknek a 2027-es minimálbér kapcsán, a hároméves bérmegállapodás alapjául szolgáló gazdasági pálya mára látványosan összeomlott. A szakszervezetek továbbra is azt várják, hogy a minimálbér érje el a rendszeres bruttó átlagkereset felét, ehhez azonban brutális emelésre lenne szükség.
- 08.3013:25
Napokon belül Indul a csata a jövő évi minimálbérért: mást akarnak a munkaadók és mást a munkáltatói oldal – a kormánynak főhet a feje
A minimálbér jelenleg bruttó 322 800 forint, a garantált bérminimum pedig 373 200 forint.
- 08.3012:00
Kezdődnek a jövő évi minimálbér tárgyalásai , küzdelmes menetre készülnek a felek
A jövő héten indulnak a 2027-es minimálbérről és bérminimumról szóló egyeztetések őszi fordulói a kormány és a versenyszféra munkadói, munkavállalói szervezetei között, ezúttal parázs vita várható. A cégek már jelezték: nem tartható a korábban megegyezett, két számjegyű emelés, a dolgozók képviselői viszont harcolni fognak a fizetésekért. Úgy tudjuk, a szenteste munkaszüneti nappá nyilvánítása is napirendre kerül.
- 08.3009:35
Még mindig ezer euró alatt
A szlovákiai bérszínvonal történelmi mérföldkőhöz közeledik, de még nem éri el: 2027 januárjától a minimálbér eléri a 972 eurót, a kvalifikált becslések szerint pedig egy évvel később jó eséllyel átlépi a bűvös ezer eurós határt is. Pár éve gyorsabb növekedést jósoltak. A 2024-ben elfogadott, az átlagbér 60 százalékához kötött új automatizmus egyértelmű politikai és szociális üzenet. A minimálbér emelése ugyanakkor a látszat ellenére kétélű fegyver, amely a makrogazdasági folyamatokra és a vállalati szektorra is komoly, esetenként veszélyes nyomást gyakorol.
- 08.2812:45
Ismét drágul a hazai kenyér, közben egyre többet hoznak be külföldről
Ismét drágul a hazai kenyér, közben egyre többet hoznak be külföldről Nagy Roland 2026. 08. 28., p - 12:45 A minimálbér emelése komoly hatással van a kenyér és a különféle péksütemények árára, így 2027-től újabb drágulásra lehet számítani. Hétfőn lapunk is beszámolt arról, hogy Erik Tomáš (Hlas) munkaügyi miniszter az érdekegyeztető tanács ülését követően bejelentette, jövőre 972 euróra emelkedik a minimálbér. Mivel a munkáltatók és a szakszervezetek idén sem tudtak megegyezni egymás közt, az összeget a törvényben rögzített mechanizmus alapján határozzák meg, vagyis a két évvel korábbi bruttó átlagbér 60 százalékában. A Statisztikai Hivatal (ŠÚ SR) adatai alapján a 2025-ös havi átlagbér 1620 euró volt, így kapjuk meg a már említett 972 eurót. Kapcsolódó cikkünk Pozsony | Erik Tomáš (Hlas) munkaügyi miniszter bejelentette, jövő évi minimálbér összege 972 euró lesz. A tárcavezető az érdekegyeztető tanács hétfői ülését követően számolt be a minimálbért érintő változásokról. Elmondta, az értintett feleknek – vagyis a munkavállalók, a munkáltatók és a kormány képviselőinek – minden évben augusztus 31-ig kellene megegyezniük a jövő évi minimálbérről. Ha ez nem sikerül, akkor az összeget az érvényes jogszabályok értelmében a két évvel korábbi bruttó nemzeti átlagbér 60 százalékában határozzák meg. 2027-re vonatkozóan ez az összeg 972 eurónak felel meg. A Statisztikai Hivatal (ŠÚ SR) adatai alapján a 2025-ös havi átlagbér 1620 euró volt, így a 2027-re vonatkozó minimálbér eléri
- 08.2811:00
120 ezer dolgozót érint egy 67 eurós emelés
120 ezer dolgozót érint egy 67 eurós emelés Balaskó Réka 2026. 08. 28., p - 11:00 Szlovákiában 2027-ben 972 euróra emelkedik a minimálbér, miután a szociális partnerek nem tudtak megállapodni a jövő évi összegről.
- 08.2516:00
A minimálbér emelésért tüntettek a szakszervezetek Bukarestben
A minimálbér emeléséért és a társadalmi párbeszéd újrakezdéséért tüntetett az Alfa szakszervezeti szövetség három tagszervezete kedden a bukaresti munkaügyi minisztérium előtt. Az érdekképviseletek a vásárlóerő folyamatos csökkenése miatt elégedetlenek. Az idei évre megszabott 4325 lejes bruttó minimálbér 2700 lejes nettónak felel meg, amit fél éves késéssel, csak júliustól vezette be a kormány. A szakszervezetek most 5000 lejes bruttó minimálbért követelnek 2027 januárjától, és érdemi béralkut, amely legalább részben kompenzálják a rohamos pénzromlás életszínvonal-csökkentő hatását. A szakszervezetek az országos kollektív bértárgyalások felgyorsítását is követelik. Azzal vádolják a kormányt, hogy nem teremti meg a tényleges társadalmi párbeszéd feltételeit. Szerintük a munkáltatói szövetségek elutasítják a részvételt az egyeztetéseken, nem rendelkeznek tárgyalási felhatalmazással, vagy eleve elvetik a munkavállalók követeléseit.
- 08.2514:34
Csak ősszel kerülhet napirendre a minimálbér összege
Egyelőre nem születhet döntés a minimálbér összegéről, mert az annak megállapítását megalapozó jelentés csak október 20-áig készül el – közölte Dragoș Pîslaru ügyvivő munkaügyi miniszter kedden.
- 08.2416:15
Jövőre 972 euróra emelkedik a minimálbér
2027-ben 972 euróra emelkedik a minimálbér, mivel a szociális partnerek nem állapodtak meg más összegben – jelentette be a háromoldalú érdekegyeztető tanács hétfői ülése után Erik Tomáš (Hlas-SD) munka-, szociális és családügyi miniszter. „Jövőre 972 euró lesz a minimálbér, és megközelíti a mérf
- 08.2414:50
972 euróra emelkedik a minimálbér 2027-ben
A minimálbér 2027-ben 972 euróra nő, mivel a szociális partnerek nem állapodtak meg másként. Hétfőn erről Erik Tomáš (Hlas-SD) munka-, szociális és családügyi miniszter tájékoztatott a tripartit ülését követően. „A jövő évi minimálbér 972 euró lesz, és ezzel már megközelíti azt a képzeletbeli 1000 eurós határt” – nyilatkozta Tomáš. A miniszter bemutatta a 2028-as [...] Read More... The post 972 euróra emelkedik a minimálbér 2027-ben appeared first on Körkép.sk .
- 08.2413:46
Lélektani határ közelébe emelkedik a minimálbér
2027-ben 972 euróra emelkedik a minimálbér, mivel a szociális partnerek nem állapodtak meg más összegben.
- 08.2412:01
Kiderült, mennyi lesz a jövő évi minimálbér
Kiderült, mennyi lesz a jövő évi minimálbér Nagy Roland 2026. 08. 24., h - 12:01 Pozsony | Erik Tomáš (Hlas) munkaügyi miniszter bejelentette, jövő évi minimálbér összege 972 euró lesz. A tárcavezető az érdekegyeztető tanács hétfői ülését követően számolt be a minimálbért érintő változásokról. A hírt frissítjük.
- 08.2016:03
2027-től 405 dinár lesz a minimális órabér Szerbiában
2027-től 405 dinár lesz a minimális órabér Szerbiában Gazdaság J.Csilla 2026. 08. 20., cs - 16:03 2027-től 405 dinár lesz a minimális órabér Szerbiában - erről döntött a szerb kormány. Ez alapján a havi nettó minimálbér mintegy 70 ezer dinárt tesz majd ki.
- 08.1912:00
Đurđević Stamenkovski : A minimálbér nemcsak nominálisan , hanem reálértéken is emelkedik
Mivel a munkáltatók és a szakszervezetek nem jutottak megállapodásra, a szerb kormány javaslata alapján 2027-től 600 euró lesz a minimálbér.
- 08.1910:30
Đurđević Stamenkovski: Reális a kormány minimálbér-javaslata
Đurđević Stamenkovski: Reális a kormány minimálbér-javaslata Gazdaság Orosz Ildikó 2026. 08. 19., sze - 10:30 Reálisnak tartja a szerb munkaügyi miniszter a kormány által javasolt 2027-es minimálbér-növelést. Milica Đurđević Stamenkovski szerint a minimális órabér 371 dinárról 405 dinárra való emelésével, ami havi szinten 600 eurós minimálbért jelent, valós bevételnövekedést érnek el az infláció és a fogyasztói kosár tükrében is.
- 08.1817:15
Nem született megállapodás a minimálbérről , ismét a kormány dönt
Nem sikerült megállapodni a 2027-es minimálbér összegéről a Szociális-gazdasági Tanács mai ülésén, ezért a végső döntést ismét a szerb kormány hozza meg, legkésőbb szeptember 15-éig. A kormány 9,2 százalékos emelést javasol, a szakszervezetek viszont 650 eurós minimálbért kérnek már januártól.
- 08.1814:39
Várhatóan a kormány határozza meg a jövő évi minimálbér összegét
Várhatóan a kormány határozza meg a jövő évi minimálbér összegét Politika Orosz Ildikó 2026. 08. 18., k - 14:39 Megállapodás nélkül zárult a szerbiai Szociális-Gazdasági Tanács ülése a 2027-es minimálbér összegéről.
- 08.1713:29
Holnap kiderülhet, mekkora lesz a 2027-es minimálbér
Holnap kiderülhet, mekkora lesz a 2027-es minimálbér Gazdaság Orosz Ildikó 2026. 08. 17., h - 13:29 Kedden ülésezik a szerb Szociális-gazdasági Tanács. Az ülésen várhatóan döntés születik a jövő évi minimálbér összegéről.
- 08.1517:00
A minimálbér növekszik , de kérdéses a tanárok béremelése
A minimálbér 2027. január 1-jétől 600 euróra emelkedik Szerbiában, ez azonban nem jelenti automatikusan a tanári fizetések növekedését. Dušan Kokot, a Szerbiai Tanügyi Dolgozók Független Szakszervezetének elnöke szerint a pedagógusok bére nincs közvetlenül a minimálbérhez kötve.
- 08.1508:00
Újratervezhetik a minimálbér-emelést – Ismét borulhat a hároméves béralku
A hároméves bérmegállapodás alapján elvileg jövőre 14%-kal kellene emelkednie a minimálbérnek, azonban az ehhez szükséges GDP-növekedést minden jel szerint nem tudja majd hozni a hazai gazdaság. A bérmegállapodáshoz így ismét hozzá kell nyúlni. A Versenyszféra és a Kormány Állandó Konzultációs Fórumának (VKF) augusztusi ülésén konkrét számok még nem kerültek szóba, azonban a szakszervezetek részéről már elhangzott: kitartanak azon cél mellett, hogy a minimálbér 2027-ben érje el a rendszeres bruttó átlagkereset 50%-át. A munkaadói és a munkavállalói oldal képviselőit kérdeztük a bértárgyalások lehetséges alakulásáról.
- 08.1416:45
A kormány 600 euróra emelné a minimálbért
A szerb kormány azt javasolja, hogy a jelenlegi 550 euróról 600 euróra emelkedjen a minimálbér jövőre – közölte Siniša Mali pénzügyminiszter, miután a kormány képviselői egyeztettek a munkáltatók és a szakszervezetek képviselőivel a minimális munkabérről.
- 08.1415:59
Mali: Jól alakulnak a gazdasági mutatók, van lehetőség a minimálbér emelésére is
Mali: Jól alakulnak a gazdasági mutatók, van lehetőség a minimálbér emelésére is Gazdaság Orosz Ildikó 2026. 08. 14., p - 15:59 A jelenlegi 550-ről 600 euróra emelné a minimálbért jövőre a szerb kormány – közölte Siniša Mali pénzügyminiszter a munkáltatók és a szakszervezetek képviselőivel folytatott egyeztetést követően. Ez 9,2 százalékos emelést jelentene.
- 08.1215:06
Továbbra sincs megállapodás a 2027-es szerbiai minimálbérről
Továbbra sincs megállapodás a 2027-es szerbiai minimálbérről Gazdaság S_Georgina 2026. 08. 12., sze - 15:06 Az erről egyeztető munkacsoport második ülésén sem jutottak egyezségre a felek.
- 08.1015:45
Nem született megállapodás a jövő évi minimálbérről
Nem jutottak egyezségre a 2027-es minimálbérről a tárgyalófelek hétfői első egyeztetésén. A szerb kormány 9,2 százalékos emelést javasolt, a szakszervezetek viszont kétszámjegyű növelést szeretnének – mondta Dragan Todorović, a Szerbiai Önálló Szakszervezetek Szövetségének képviselője a Tanjugnak.
- 08.1015:14
Nincs megegyezés a minimálbérről
Nincs megegyezés a minimálbérről Gazdaság Anami 2026. 08. 10., h - 15:14 A 2027-es szerbiai minimálbér meghatározásáról szóló ülésen nem született megállapodás a minimálbér összegéről. Dragan Todorović, a Szerbiai Független Szakszervezetek Szövetsége tárgyalócsoportjának tagja a Tanjugnak elmondta, a szerb kormány 9,2 százalékos emelést javasolt, a szakszervezetek azonban ennél nagyobb, két számjegyű növelést szeretnének.
- 08.0919:30
Hétfőn kezdődnek az egyeztetések a jövő évi szerbiai minimálbérről
Holnap kezdődnek a tárgyalások a jövő évi szerbiai minimálbér meghatározásáról. A megbeszélésen a szerb kormány, a reprezentatív szakszervezetek és a Munkáltatók Uniója képviselőiből álló munkacsoport vesz részt, erősítették meg ma a Tanjugnak.
- 08.0816:48
Hétfőn kezdődnek a tárgyalások a jövő évi minimálbérről Szerbiában
Hétfőn kezdődnek a tárgyalások a jövő évi minimálbérről Szerbiában Gazdaság Anami 2026. 08. 08., szo - 16:48 A munkacsoportban a szerb kormány, a reprezentatív szakszervezetek és a munkáltatók képviselői vesznek részt.
- 08.0812:15
Hétfőn kezdődnek a tárgyalások a jövő évi minimálbérről
Hétfőn, augusztus 10-én kezdődnek meg a tárgyalások a jövő évi minimálbér meghatározásáról Szerbiában.
- elsőként számolt be08.0521:36
Mikor és mennyivel emelkedik a minimálbér?
Mikor és mennyivel emelkedik a minimálbér? Gazdaság Anami 2026. 08. 05., sze - 21:36 A szerbiai szakszervezetek azt kérik a kormánytól, hogy a 2027-es minimálbér emelése ne csökkentse a különbséget a minimálbéresek és a közszférában dolgozók fizetése között. Véleményük szerint előbb a közszféra béremeléséről kell dönteni, és csak ezt követően lehet meghatározni a minimálbér új összegét.


























